Monday, September 21, 2009

Selamat Hari Raya

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir Batin andai selama ini secara tak sengaja aku melakukan apa apa yang menyakitkan atau mengguris hati keluarga atau kawan aku.

Masa lalu memang cepat. Aku masih ingat aku pergi china tahun lepas bersama majikan aku. Sudah tiga tahun aku tak menyambut atau merasai Hari Raya di KL. Tapi saya memang tak rasa banyak tahun ini juga. Aku tak tahu ini sebab masaalah ecomoni atau masaalah sendiri (sudah tua). KL memang sunyi. Atau semua orang dah balik kampung?

Walaubagaimanapun, aku masih ingat dan sokong apa maksud hari raya. Berpuasa, rasai puasa and memohom and mengizinkan maaf. Itu memang bermakna. Itulah apa yang aku belajar di sekolah dulu dalam buku.

Kita memang selalu menyakitkan hati keluarga atau kawan dengan tak sengajanya. Egois kita yang selalu menguasai fikiran kita. Aku akan selalu mengingatkan diri sendiri supaya jangan melalukan apa apa yang mengakitkan hati sesiapapun. Aku bukan tuhan, tapi aku akan cubanya denagan sedaya upaya aku. Sekiranya aku mengingatkan sendiri setiap masa, aku percaya mohonan maaf tahun yang akan datang aku mesti mengurang.

1 comment:

Shin Lu said...

wa...tulis bahasa melayu o..
saya sudah banyak tahun tidak guna bahasa ini....tak fasih la....
tapi melayu u bagus daripada saya....haha....
congrate...